När du ska på mässa

13 augusti 2020 Lily Hansen

Hur planerar du inför ett deltagande på en branschmässa? Boka monter så klart och se till att resa och hotell är klart. Sedan är det ju frågan om ni ska delta i mässprogrammet? Vad ska ni visa upp i er monter och hur ska ni bygga er monter? Naturligtvis beror det på vilken typ av företag ni har och vilka produkter och tjänster ni saluför. Hur som haver så är profilprodukter ett måste på en mässa.

Giveaways som folk som kommer och pratar med er i montern kan få. Givetvis ska det finnas en smart koppling mellan profilprodukten och er verksamhet. 

Vad passar er verksamhet

Vilka slags profilprodukter passar er verksamhet? Vad kan tänkas sticka ut lite? Som besökare på en mässa vill man ju knappast få samma pryl tio gånger med olika logotyper på. Det är verkligen inte att sticka ut. Har ni en riktigt vass leverantör av presentreklam i Stockholm så lär de har grejerna för er.

De har troligen ett brett och lite annorlunda utbud. Se också till att nyttja deras expertkunskap och rådfråga om udda grejer som gör avtryck. Kanske har de fått in något nytt och smart som andra inte hunnit beställa ännu

En kostnadsfråga

Givetvis är det alltid en kostnadsfråga med profilprodukter. Men tänk dig om ni blir mässans snackis? I er monter finns de handblåsta snapsglasen som är så otroligt snygga. Är ni då en restaurang eller möjligen en snapsleverantör så är det ju klippt och skuret. Enbart de som kommer fram och pratar med er har chansen att få ett av de fåtal glas som ni highlightat i montern.

Kanske ingår en liten utmaning, ett litet quiz eller så behöver de prestera något för att få chans på dessa unika presentprodukter som givetvis bär er snygga logga. Vad passar ert företag? Hur väljer ni att sticka ut?

Fler nyheter